fredag 10. februar 2012

Tannlegeskrekk og en sekk...

Sitter her og "nyter" en stille og rolig fredag kveld.
Det blir å sitte i ro noen dager nå etter en liten operasjon hos Drammens Tannlegesenter i går.
Utsatte den timen flere ganger, men i går måtte jeg til pers. 
Litt logistikk for å få det til...
Prinsen ble levert i barnehagen, og hentet av fantastiske naboer. 
Prinsessa skulle til besta...min mamma. 
Turen til Drammen gikk veldig fint. Mannen kjørte meg jo... 
De to timene i tannlegestolen var grusomme. Akkurat slik jeg hadde forventet etter å ha vært gjennom akkurat det samme en gang før. Mikroskopet til tannlegen var defekt så hun hadde et på lån... Det er ikke like artig å høre sukk og stønn og klaging fra tannlegen når man ligger der og strammer alle muskler... Men tårene trillet ikke i frykt denne gangen slik som sist... 
Det er jo litt fremgang. 
Jeg er så "heldig" å ha fått diagnosen; 
Multiple cervikal resorpsjoner. 
Kan ikke anbefales. Svært få har dette og de vet lite om dette... De tror det kan ha noe å gjøre med en traume, mulig nakkeslengskaden jeg fikk for noen år siden. Det er kjipt og dyrt!
Men nok om det...

Gruet meg litt til å levere fra meg prinsessa for første gang for så mange timer... Hun vil nemlig ikke ha flaske... Men besta og besten har passet henne før så jeg vet de kan. Det beste med dem er at de har tålmodighet. 
Jeg ringte hjem før innkvartering i tannlegestolen og da gikk alt så fint... Så ringte jeg igjen etter at jeg slapp ut og da ble jeg litt urolig for jeg merket at hun ikke ville si alt...
Da vi kom for å hente henne var svigerinna mi der også, og da begynte jeg å skjønne at noe ikke var helt som det skulle... 
Lille prinsessa hadde hatt skikkelig spysyke og besta hadde vært så redd. Hun hadde ikke fått tak i noen og hadde til slutt ringt 113. 
Prinsessa hadde kommet til seg selv da ambulansen fant frem. 
De sjekket den lille jenta vår og konstaterte at det var kraftig spysyke. 
Typisk at sånt skjer... 
Men det gikk jo bra! 
Hun var trøtt og slapp da vi hentet henne, 
men i dag har hun vært helt seg selv igjen.
Besta gleder seg alt til neste gang hun skal passe snuppa.
Vi fikk med oss begge ungen hjem til kl 21.00 og da var det rett i seng for mor og barn. ;)

Besta strikker masse for tiden - til barnebarn, barn, seg selv 
og nå også til dukken som prinsessa skal få. 
Så hun trengte noe å ha garn i. 
Jeg sydde denne sekken til henne som jeg hadde med 
og jeg håper hun kan bruke den.



Av henne fikk jeg et herlig strikket rundskjerf i alpakka og mohair. 
Det er bare deilig. Skal får tatt bilde av det...

Kommende uke er det morsdag, valentine og bursdag... Tror dette blir en strålende koselig uke selv med dunkene au au i tenner, hovent kinn og flere sting som forhindrer meg i å spise normalt. :)




...c",)...


1 kommentar:

Helene i svingen sa...

Off... Dette hørtes kjipt ut. Både for mor og barn.

Må bare si at jeg har den dypeste medfølelse når det gjelder tannlege. Stakkars deg som tydelig sliter med det i tillegg..

Stakkars lillemor da.. Typisk at slikt skjer når det passer dårligst...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...