tirsdag 17. juli 2012

Min aller første ransel...


eller skolesekk om du vil...

Der jeg kommer fra sa vi RANSEL.
Og min første ransel den var rød ;)

Bildene taler for seg.
Den er litt sliten nå. 
Skinnet er tørt og glidelåsen i lomma fremme er ødelagt.





 

Jeg hentet denne hjemme hos mamma for en stund siden,
og oppi den fant jeg en gjemt skatt som brakte frem mange gode minner.
Mer om den skatten en annen dag...

Jeg hadde min røde ransel til jeg begynte i 4. klasse.
Da fikk jeg en litt større en i camelfarget skinn også fra Beckmann. 
Den hadde to store rom og et "lokk" som gikk ned over hele fremsiden. 
På "lokket" var det en lomme...
Den brukte jeg i mange år... 
Ja, jeg tror jeg hadde den helt ut av gymnaset. 
Husker nemlig at lomma passet perfekt til busskortet.

Har du tatt vare på din første ransel?


Snart er det skolestart for prinsen vår,
og han har fått blå ransel fra Beckmann.
Den er ikke i skinn, 
og jeg lurer på om den varer til han nærmer seg 40... ;)



Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...