torsdag 20. oktober 2011

Hent konglene inn før snøen kommer!

På vei hjem fra barnehagen i går plukket / høstet vi kongler. Prinsen og jeg... Jeg vil nemlig ha flere å dekorere med... 

 

I fjor på denne tiden kom min sønn hjem med en haug av kongler. Jeg så ikke helt skjønnheten i dem da, men siden han ville ha dem med inn, spurte jeg om vi kunne vaske dem litt. Ja ja, det var greit, og han hjalp til. Vi danderte dem på fatet på stuebordet sammen med alle lysa, og etter bare noen dager hadde konglene sprunget ut. Hadde ikke tenkt på den muligheten og ble gledelig overrasket da jeg så hvor vakre de ble. De var jo bare nydelige der de lå! 

Så i går da jeg så alle konglene på bakken sa jeg til prinsen at vi måtte finne de fineste, og det gjorde vi. Vasket dem i går kveld, og la dem til tørk i natt. I dag la jeg de fra i fjor i en glassbolle fra Homlegård som bare har stått og støvet ned, og de nye på fatet på bordet. Nå er det bare å glede seg til de springer ut. De er også veldig fine å legge på et dekket bord om man venter middagsgjester i høst! Prinsen skal også male noen av dem etterhvert sa ha... ;) Formidabel juledekor er jo også i hus! Kan huske at jeg fant kongler på butikken til mellom 10,- og 30,- kr stykke... Så her er det penger å spare! ;)


2 kommentarer:

Huset på landet sa...

Ja, det er lurt å ta inn kongler nå. I fjor høst glemte jeg det, og da jeg trengte dem, var det masse snø ute... Fant ikke en kongle jeg! :-))
Ønsker deg en god helg!
Line

Sivs hus sa...

Hei, Ja, kongler er nydelige og kan brukes til mye. Takk for koselig hilsen. God helgeklem Siv

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...