søndag 6. juni 2010

Har sydd lystette liftgardiner og matchende pynteputer denne helgen...

Har aldri sydd liftgardiner før, men jeg synes disse i shabby chic stil ble ganske så fine jeg. Håper de holder varmen ute. Følte rommet ble lysere og koseligere nå som vi slepper å trekke for de mørke brune gardinene og bare ha dem hengene litt til pynt.
Jajaja, jeg skulle vasket vinduene før jeg tok bilder, men jeg gidder ikke det nå for vi skal snart vaske hele huset og male! Vinduene er vasket på innsiden da... ;)
Mannen i huset hjalp til med å henge dem opp!



2 kommentarer:

Anonym sa...

Digger gardinene dine!! Sånne vil jeg også ha!!Var de vanskelige å sy? Hvor har du fått tak i det stoffet?

Hege Beate - Hus og Hjem blir til... sa...

Tusen takk for det!
Kjøpte stoff og mønster på Stoff og Stil. Samt sånn ferdig oppheng med stenger. Mønsteret var ikke inkludert lystett fôr så jeg måtte designe litt på egenhånd. Klippet lystett stoff akkurat på mål (det rakner ikke i kantene) og la det vrang mot vrang på hovedstoffet. Og så "la jeg inn" over det lystette stoffet. hehe kanskje ikke helt lett å forstå men... ;) Det er egentlig ikke vanskelig. Litt stress å sy på bånda rett og pent - de som skal holde trådene for heising opp og ned... Utrolig digg å ha gjort det så kjør på! ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...