søndag 7. september 2008

Kjøkkenøylærdom

I går kveld hadde vi middagsgjester... og barnefri!!! WOW!!
Vi er ikke så glade i å feste lenger, men en middag med gode venner og litt rødvin, øl og cognac er virkelig helt topp. Men en bitteliten detalj slo meg mega hardt på lørdag da venninna mi satt og studerte matlagingen min fra motsatt side av kokeøya... Fikk skikkelig prestasjonsangst for hun er såååå flink på kjøkkent; Kjøkkenøy med "sitt og se på plasser" krever selvtillitt mht matlaging!! hihihi


Hun satt og trippa så jeg måtte bare la henne slippe til. Hun skolla tomater og lagde en nydelig tomatblanding til bruchettene "mine". De ble sinnsykt gode! Og bare så det er sagt så liker ikke jeg tomater, men jeg kunne ha "maula" den blandingen. Trening gjør mester vel? Så jeg må bare trene på å lage mat med tilskuere. For en ting er sikkert - det er mye koseligere å lage mat med selskap enn å kokkelere på kjøkkenet alene mens gjestene sitter i stua...c",)...


Det gikk bedre med prestasjonsangsten forrige lørdag for da lagde jeg mat jeg har lagd mange ganger før og endel av det "gjorde seg selv" i ovnen, og jeg kunne sitte i stua med gjestene. Det er også en løsning...(hihi) Må snart få meg noen venner som ikke har peilig på matlaging.... så jeg har mulighet til å briljere litt. Tror jeg straffes for å ha en mesterkokk til far :-)

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...