fredag 1. februar 2008

Hvitevarer...

Hvitevarer ja....et eget "lite" kapittel (i fem deler i hvertfall) spør du meg....


Kapittel Del I - Erfaring
På kjøkkenet hjemme i dag har vi

  • Husquarna oppvaskemaskin
  • AEG keramisk koketopp
  • Electrolux stekeovn
  • Thermex ventilator
  • Electrolux kjøleskap
  • "husker ikke" microbølgeovn
Fornøyde med nesten alt også!

Vifta kunne nok vært noen hakk bedre, men til å være kullfiltervifte er det kanskje bra. Koketoppen får litt for fort riper etter stekepanna (som er en dyr gastroluxpanne), og det er ikke pent. (Har prøvd mye rart for å få dette bort - Råd tas imot med takk!!)

I oppvaskmaskinen, som er halvintegrert, skulle jeg veldig gjerne hatt innvendign belysning. Kjøleskapet er fabelaktig!! Kjøpte nytt etter at det lille Gorenje-kjøleskapet hadde gjort sitt i 10 år!! :-) Også kjøpt hos Rolf's Elektro... Fornøyd med det også!

Så med denne ballasten var jeg ikke spesielt i tvil om hva jeg skulle velge. Samboer er nok litt Miele fan men.... som han sa, er det jo jeg som skal stå på kjøkkenet....ohoooo


Kapittel Del II - Ønsker

Det som sto øverst på ønskelista (for oss begge faktisk) var disse lekre smekre skapene fra AEG/Electrolux:


Husquarna/Electrolux levere også disse, men de har sorte sider og topp, så vi valgte AEG/Electrolux som kun har ståldesign.
Og siden jeg liker system og orden så måtte jo resten av hvitevarene ha samme merke og design!

Vi sjekket tilbud her og der (Elkjøp, Rolf''s Elektro, kjøkkenleverandører, Elprice osv...), og Rolf's Elektro vant igjen! Ja igjen! For nå har jeg "vært i hvitevaremarkedet" siden jeg flytta hjemmefra, og jeg har handlet der hver gang jeg trenger noe til kjøkken og vaskerom! Veldig fornøyd! Nå tenker du sikkert; redd for forandringer! Ja, kanskje.... Hvorfor endre på noe som er bra da?

Resten av serien er som følger:

  • B9820-4m (dampovn dere!! Håper vi får råd til å ha mat i den også etterhvert hihi)
  • KB9810E-m - ovn med micro - gøy!!
  • Dobbel induksjon
  • DI9611-m
  • F86080vi - med innebygd lys ja!!
  • S83168KD1
  • A82968A1
  • FM4300GAN - Dobbel gass
  • FM4360GAN - Gass Wok - ingen flere striper i glasstoppen!

Kapittel Del III - Pris og sånn

Jada dette ble dyrt!
Jada samboer fikk bestemme noe; nemlig at vi skulle ha helintegret oppvaskmaskin og ikke halvintegrert som jeg synes er greit.... :-) Her fikk han SELVFØLGELIG bestemme litt for akkurat den maskinen kommer han også til å benytte seg av hohoho...


Kapittel Del IV - Kunnskap

Rådførte jeg meg med noen?
Oh yes! Jeg brukte MANGE timer på å sjekke spesifikasjoner og kvaliteter, lese brosjyrer, mase hull i hode på selgere, venner og kollegear, samufarte byggebolig.no for råd og selvfølgelig fikk pappa, som jo er mesterkokk uttale seg i saken, men jeg var urokkelig i min sak (som vanlig) ja...c",)....


Kapittel Del V - Surr

Å ja da! Jeg surra fælt med bestillingen (holder på litt enda), og lagde krøll hos leverandør Rolf's Elektro, men de ordner og fikser!

Merk - Undertegnede er ikke betalt av Rolf's Elektro! hihi

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...