lørdag 25. februar 2012

Tragedien opptar alle mine tanker...

Forrige lørdag (18.02.12) eksploderte huset hvor Mariusz Janulisa (fetteren til min mann) bor med kone og to barn i Ostroda i Polen. En kommunal bolig som pga feil og mangler skulle vært revet for lenge siden.
Gasseksplosjonen skyldes trolig lekkasje i de kommunale gassledningene.
Mariusz og de to barna slapp ikke unna flammene. 
Mariusz (33 år) ligger i kunstig koma med brannskader på 85 %. 
Sønnen Alanek på fire år har skader på 25% av den lille kroppen sin og søsteren Daria på ni år har på 30%. 
Barna ligger også i kunstig koma og de kjemper alle for livene sine!
Mariusz på et sykehus og de to barna på et annet...



 Det finnes flere bilder i denne saken her 
og mer her

Hus, hage, interiør, sying og alt annet blir så meningsløst i denne ventetiden. 
Men bloggen min må ha plass til slike innlegg også.

De har mistet alt!
Alt vi kan gjøre nå er å sende dem en pengegave og håpe Aldona (kone og mor) kan ta seg fri fra jobb i denne tiden. 
Hun må få være med familien sin og finne et sted å bo hvor hun kan ta seg av sine barn og mann når de kommer hjem. 
Et par tusen tilsvarer en månedslønn for henne 
og det hele setter ting i perspektiv...

Dette er bare trist.
Saken er komplisert og vi håper de som har ansvar tar ansvar. 
Huset ble revet av kommunen før noen fikk gjennomsøkt ruinene for beviser.

Aldona og hennes foreldre, som var på besøk da dette skjedde, kom fra eksplosjonen uten skader.

Alle mine tanker går til denne delen av familen for tiden...

2 kommentarer:

Tommensgirl sa...

Uff, så traisk:( Er så fælt når sånne ting skjer. Sender mange tanker til den lille familien på 4, og til dere.. Håper de alle tre våkner fra koma, og at rettferdigheten seirer...
Vanskelig å finne ord jeg skal si..Men jeg tenker på dere...
Klem

Helene i svingen sa...

Alle mine tanker og lykkeønskninger går til fsmilien til din mann. Jeg tenker på dere, håper alt kan gå så bra som overhodet mulig i en slik situasjon..

Klem fra meg :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...