lørdag 28. januar 2012

Gynge gynge...

i gyngestoler fra Japan...


Om jeg ikke husker helt feil ble disse søte små gyngestolene tatt med hjem til Norge fra Japan av pappa i den tiden han var ute og seilte som stuert...
Barndomsminnene mine forteller meg at de opprinnelig var trukket med
flaskegrønt skinn i ryggen og grønt stoff i setet. 
Min ekstramor, som driver som møbeltapetserer på si, 
kledde dem om for noen år siden og jeg fikk dem med meg hjem. 
Tror disse stolene var noe av det første hun startet med, men de er superfine!


De stod dessverre lenge på loftet der jeg bodde før pga plassmangel, 
og i dette huset har de vært brukt til klær... en stol på hver side av sengen.


Men jeg er veldig glad i disse søte små og synes de er altfor fine til å gjemmes bort
 så nå gjorde jeg plass til dem i stua. 


Stolene er er 65 cm høye, 55 cm brede og sittehøyde er 30 cm.
De er altså i minste laget å sitte i for en voksen,
men jeg kan godt se for meg at de kan bli veldig koselige å gynge i for våre to små...


Likte dem godt på denne plassen så kanskje de skal få stå der en stund. ;)

Legger ikke skjul på at jeg ønsker meg en koselig gyngelstol jeg også...

Ha en fortsatt fin helg!

1 kommentar:

Helene i svingen sa...

Hei : )

Så fine de er! Fra Japan eller ei! Hehe... Endelig tid til å titte innom, jeg er innom med mobilen innimellom, men får ikke kommentert med den. Håper alt er bra med dere. Ha en strålende kveld :)

Klem Helene

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...