lørdag 18. februar 2017

Grønt hjemmekontor og gjesterom



Endelig har vi et flott og funksjonelt hjemmekontor/gjesterom med plass til å sy.
Dette rommet er forvandlet fra komplett kaos til beste plassen i huset synes jeg.

Vi måtte over mang en hindring for å komme i mål her, men nå som rommet kan brukes og vi er fornøyde med valg av møbler og farger er historien som en gang var så trist bare morsom. 

Maling som ikke ville henge på veggene, masse pussing og maling, takluke som måtte flyttes og mye mer... Alt er glemt nå. 


Jeg handlet lystette liftgardiner på nett fra Jotex. Disse heter Ridå og fargen er naturhvit. Bredde 140 cm.


Vi valgte å igjenbruke de gamle reolene fra IKEA. Serien heter Bonde og er dessverre ute av produksjon så vi får ikke tak i den siste døra. Men det gjør ikke noe. Har du som leser dette en til overs så hyl likevel ut! 


De nye Vallentuna sittemodulene fra IKEA er jo bare helt fabelaktige. Vi valgte fargen Hillared grønn og de passer veldig bra med veggfargen Green Harmony 8252 fra Jotun. I følge Jotun er dette "den perfekte naturlige grønntonen for deg som liker innslag av natur, varme tresorter og lune toner. Lekker til lune grå, beige. og greige farger."



Vi har hver vår arbeidsplass mannen og jeg, samt at jeg også lett kan sette ut en av symaskinene og sy i vei, og det uten at vi trenger å rydde bort PC'er.



Kontorstoler av typen Långfjäll med hjul og armlener. De var akkurat lansert og montert på IKEA da vi var der for å handle sovesofa. De er som skapt for dette rommet.



Fantastisk enkelt å trekke ut og brette ut madrassen til gjesteseng. En eller to...
Da minimi var syk tok jeg med meg den ene av disse modulene inn på rommet hennes og sov der et par netter mens feberen herjet med henne. Synes nok de er litt harde, men det fikser vi med en myk overmadrass. 



Syskapet og plass til å sy. Det er jo en drøm...



Her sitter mannen med sin bærbare MAC når jeg ikke har hjemmekontor. 


Det måtte ryddes i masse kasser i forbindelse med prosjekt Hjemmekontor/Gjesterom og i en av kassene lå disse. Disse sydde jeg i håndarbeidstimene på ungdomsskolen. Sikret meg en S i det faget og tok godt vare på resultatene. Katten og dressen til bamsefar er strikket. Gøy å ha, og de får sitte i syskapet.


Det er også helt fantastisk å sitte her med en god bok eller kaffekopp.
Må få opp noen bilder på veggene her så er vi helt i mål.

Vi er så fornøyde! 

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...