torsdag 8. mars 2012

Vugge til liten nevø...



Da vi ble foreldre første gang fikk vi en nydelig vugge av svigers. 
Både prinsen og prinsessa har hatt sine første måneder i den. 
Slik sett har vuggen fått en betydelig affeksjonsverdi for oss, og vi ønsker å beholde den slik at prinsessa kan ha den til dukker,
og kanskje en gang i fremtiden kommer det barnebarn som kan sove i den... ;)

Nå skal vi bli tante og onkel i april og vi gleder oss masse! 
De lurte på om de kunne låne vuggen, og vi sa ja til det.

Men vi hadde lyst til å gjøre noe litt spesielt for den nye lille familien.
Snoket derfor litt på nett og fant en snekker i Lillesand
som ville snekre en vugge til oss på mål. 
Vuggen vi har er litt for bred og har litt for lave kanter. 
Kunne godt tenkt meg at den var litt lunere. 
Så da jeg snakket med snekkeren og gav han mål 
fikk jeg endret litt på akkurat det.

Jeg var veldig spent da jeg dro for å hente den, 
men jeg synes den var blitt veldig fin.


Så var det bare å få tak i grunning med kvistlakk og maling i farge bomull
og få den strøken til overleveringen...
To strøk med grunning, litt finpuss og så to strøk med maling.
Kjøpte madrass som vi måtte tilpasse litt og selvfølgelig blått laken.

Ikke den rimeligste måten å ordne seg en vugge på,
men du og du for et koselig prosjekt!!!

I går leverte vi den, og det var jo litt gøy da...
De trodde de skulle få låne vår, men nå har de altså en forbedret utgave som de kan la gå i arv til sine små. 



Planen var å male på navn og fødselsdato, men siden de hadde lyst å få ferdig barnerom i god tid kunne vi jo ikke det, så det får vi ta siden.



Så er det bare å håpe at den lille gutten som skal komme i april vil sove godt i 
fødselsdagspresangen/dåpsgaven fra onkel, tante, fetter og kusine.


...c",)...


Snekkeren kan du finner her

4 kommentarer:

Livets små øyeblikk sa...

For en utrolig fin gave til den kommende nevøen. En gave som blir husket i flere generasjoner fremover. Kan tenke meg at de vordende foreldrene ble veldig glade for den:)

Og du: takk for at du er med hos meg,
lykke til!
klem Hanne:)

Fru Rosas Hjem sa...

Takk for hyggelig kommentar i bloggen min!! :) Så fant jeg deg også :)

Flott vugge!! Heldige foreldre og lille gutt :)

hilsen

Ann Elin

Unknown sa...

Så fin en vugge:)

Er også ute etter en slik :)

Du har ikke navnet på snekkeren vel? Finner ingen her i nærheten.

Hilsen
Gry

Hege Beate - Hus og Hjem blir til... sa...

Hei Gry!
Det er denne mannen her som har snekret vuggen innlegget omhandler ;)
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=34647950
Han lager på bestilling. Håper du finner en du liker.
Klem

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...