torsdag 22. mars 2012

Utvendige persienner tro?

Ingenting er som våren asså... 
Nå før pollenstøvet legger seg som et gult teppe overalt... 
Akkurat det kunne jeg fint klart meg helt uten ;)

Det eneste aberet med denne fantastiske tiden vi er på vei inn i er at det blir såååå varmt inne.
Løsningene er der jo så det er bare snakk om prioritering.


Hadde en hyggelig mann her fra Kjells markiser i dag og fikk pris på utvendige persienner på alle 10 vinduer i føste etasje som er vendt mot solen hele dagen... Ikke billig akkurat, men jeg tror det er verd hver krone!

Utvendige persienner skjermer for 90% av varmen, hindrer innsyn og så vil vinduskarmene igjen kunne brukes til blomster. I tillegg passer de på våre "husmorvinduer" med sprosser, og skjemer mot lys og varme selv når vinduet er åpent! Det blåser til tider veldig bra her, men disse tåler det også! Og så kan de vaskes med høytrykksspyler!

Med allergier er det digg å sleppe og måtte lufte på våren, så nei jeg ser ingen annen løsning som er bedre enn dette asså ;)

I dag har vi innvendige persienner, men de kan jeg ikke senke helt ned i de vinduer hvor jeg har noe i vinduskarmen. Det er veldig kjedelig. Åpner jeg vinduet, og det er litt vind, må jeg heise dem opp for å slippe unna masse bråk eller lukke vinduet og takle varmen.

Det er jo på en måte nok å bruke disse pengene på så vi får tenke oss om ;)
Er det noen der ute som har erfaringer med slike utvendige persienner på en eller annen måte?


Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...