mandag 6. februar 2012

Legopose / Legoteppe


Lego er det eneste som gjelder for prinsen vår for tiden. 
Han bygger på morran før barnehagen, i barnehagen og så fort han kommer hjem... Fullstendig oppslukt av disse klossene. 

Både mannen og jeg var også ville etter lego som små, og vi har nå store mengder lego i hus. Det å lete rundt i kasser etter små deler er ikke alltid like gøy eller enkelt. Bråker gjør det også. Så jeg sydde en legopose/legoteppe slik at leken blir enda litt artigere. 
Tipset fikk jeg i barnehagen der han går for der har de slike.

Nå kan klossene ligge på teppet og ikke rundt om rett på gulvet, og lett samles sammen når dagen er omme. Forhåpentligvis vil færre biter bli slukt av støvsugeren også!





Stoffet jeg har brukt er et tykt bomullsstoff som ligner lin i fargen beige. Jeg fant to gardinhøyder jeg ikke kan bruke i dette huset og klippet ut to store runde biter. De er ca 130 cm i diameter. Har sydd på mørke brune skråband og hamret inn maljer. Kunne kanskje hatt enda flere av dem, men vi får se hvordan det går dette. Hadde ikke flere i hus akkurat nå. Brunt tvinnet tau er så tredd i. Så langt at teppet kan ligge utslått uten at tauet strammer.

Mange tenker sikkert at denne var da veldig kjedelig til en prins, men saken er den at det er ikke lett å finne de små bitene alltid når stoffet er like fargerikt som klossene. Nå er det lett å se de forskjellige delene mot en nøytral bakgrunn.
Og ikke minst passer den fargemessig godt inn i stua! ;) 
Den er også blitt så tykk at jeg ikke trenger å bekymre meg for merker i gulvet...


Veldig spent på reaksjonen til prinsen som kommer hjem fra barnehagen hvert øyeblikk!

...c",)...

3 kommentarer:

Mie fra Mies Mirakler sa...

Den var jo bare helt genial! Vi har et sånt nett fra Ikea men det funker dårlig for alt henger seg jo fast i nettet. Skal jammen ta å lage meg noe sånt etterhvert som jeg får gravd frem symaskina fra haugene med kasser her, hehe. Har nok av gamle gardiner å ta av jeg også :) *♥*

Størstepia sa...

Heisann!
Så koselig det var her inne!
Fint at du ville være med på giveaway hos meg, for da fant jo jeg deg også!;) Gleder meg til å følge deg videre! Flott hus dere har, liker veldig godt måten du har innredet på;)!
Stor klem fra størstepia

9nah sa...

Hei! Kjempe fint legoteppe!!! Hvilket stoff har du brukt? :) Hilsen Nina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...