onsdag 5. oktober 2011

Arvegods, men inn i tiden...





Etter min kjære mormor arvet jeg noen serveringsboller i porselen merket Figgjo Flint Norway og de minner meg om kjøttkakemiddagene jeg fikk hos henne som liten. Hun brukte disse bollene som serveringsboller og jeg kan nesten kjenne lukta.  Poteter i den store og tyttebærsyltetøy i den lille. Kjøtt og diverse grønnsaker imellom. Det er veldig rart hvilken effekt noen ting har på én. Jeg har ikke turt å ta dem i bruk enda. Veldig redd for at de skal gå istykker. Har ingen idé om hvor gamle de er eller verdi, men jeg er så glad i dem og de står der oppi hverandre og minner meg om koselige og bekymringsløse barndomsdager hos mormor.... :)



1 kommentar:

Tone sa...

Åååååå , de bollene husker jeg også...og middagene oppi dem. Savner mormor ja ;o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...